Sihirli Değnek (Kısayolu: Boşluk tuşu), mevcut elemanlar arasında doğrusal veya poligonal bir şekil bulup, bunları takip ederek poligona dayalı yeni bir eleman oluşturur.
- Eğer bir kenara veya düğüme tıklarsanız, Sihirli Değnek elemanı ve/veya eleman zincirini izler.
- Eğer boş bir alana veya bir yüzeye tıklarsanız Sihirli Değnek en yakın elemanların oluşturduğu kapalı geometrik alanı izler.
Sihirli Değnek ile Nasıl Eleman Oluşturulur
- Araç Kutusundan, oluşturmak istediğiniz elemanı seçin.
- Bunlardan birini takip ederek Sihirli Değneği aktif edin:
- Boşluk Tuşuna basın
- Kontrol Kutusundan Sihirli Değnek ikonuna tıklayın
- Tasarım>Sihirli Değnek ile Dış Çizgi Poligonuna tıklayın
- Olası sonucu görmek için grafik geri bildirimini görüntüleyin (Aşağıda açıklandığı gibi).
- Poligon şeklini otomatik olarak oluşturmak için tıklayın.
Grafik Geri Bildirimi
Boşluk tuşuna basılı tutarken, olası sonuçları görmek için imleci hareket ettirin. Burada, iki kesişen döşeme üzerine duvarlar oluşturmak için sihirli değnek kullanıyorsanız, geri bildirim size oluşabilecek duvarları gösterir:
Not: Sihirli Değnek önizleme vurgu rengi Çalışma Ortamı Ayarlarından değiştirilebilir.
Sihirli Değnek İmleç Simgeleri
Sihirli Değnek imleci üç farklı tanımlama şekline sahiptir:
Düğümler | |
Kenarlar | |
Boşluklar ve Yüzeyler |
Sihirli Değnek Örnekleri
- Çatı aracını aktive edin (Çoklu Düzlem Metodu ile) ve Sihirli Değnek ile duvar kenar çizgisini sınır alacak şekilde tıklayın.
- Desen aracını aktive edin ve oluşturduğunuz şeklin içerisini doldurmak için Sihirli Değnek aracı ile tıklayın.
İpuçları ve Püf Noktaları
- Yeni elemanlar, ilgili aracın varsayılan ayarlarını kullanır. Bunların Sihirli Değneği kullanmadan önce veya sonra özellikle de elemanların birbirleri ile özel bir ilişki kurması isteniyorsa, doğru olup olmadığını kontrol etmelisiniz.
- Bir veya daha fazla eleman seçerek Sihirli Değnek işlevini hassaslaştırabilirsiniz. Bu durumda, Sihirli Değnek seçilen elemanları yalnızca zincirlenmiş elemanları veya sınırlı bir alanı ararken dikkate alacaktır.
- Eğimli Duvarlar ve Yaylar, Çemberler ve Splinelara dayanan poligon tipi elemanlar oluştururken izlenecek yaklaşım, Sihirli Değnek Ayarlarında tanımlanıştır.
- Yeni elemanlar orijinallerine bağlı değildir ve bağımsız olarak manipüle edilebilir.
- Öteleme veya Çoklu Öteleme etkinleştirildiyse, Sihirli Değnek yeni poligonu oluşturduktan sonra öteleme işlemini tamamlayabilirsiniz.
- Bir Tek Düzlemli Çatı oluşturuyorsanız, ilk önce pivot çizgisi çizmeli ve eğim yönünü belirtmelisiniz sonra Sihirli Değnek ile çatıyı oluşturabilirsiniz.
- Özel bir orijin noktasına sahip Desen oluşturuyorsanız, ilk önce Sihirli Değnek ile desen alanını oluşturup sonra desen yönlendirmesi yapmanız gerekmektedir.
Ekle/Çıkar için Sihirli Değnek Kullanma
Mevcut bir poligon şeklini (aynı veya farklı tipte elemanlar için) eklemek veya çıkarmak için Sihirli Değnek aracını kullanın.
- Mevcut bir elemandan istediğiniz poligonal alanı çıkarmak için Sihirli Değneği kullanın. Bu örnekte bir Döşemeden poligonal bir alan çıkaracağız.
- Paletten Poligondan Çıkar ikonunu seçin.
- Çıkarmak istediğiniz poligonal alanın üstüne gidin ve Sihirli Değneği aktive edin (Boşluk tuşuna basın).
- Çıkarmak istediğiniz alana tıklayın.