Fiziksel motor
Çarpıcı görseller oluşturmanız için Artlantis 6 fiziksel render kalitesini, kesinliği, malzeme gerçekliğini ve enerji korunumunu içeren, keninde ait fiziksel render motorunu sunmaktadır.
White Balance
White Balance bir sahnenin hakim renginin yayvan ışıklandırmaya ayarlanmasıdır. Bu yeni parametreyi otomatik renk moduna ayarlayın veya 3D sahnede beyaz olarak lagılanmasını istediğiniz referans rengi seçin.


© Yanosh Hdry
Ambient Occlusion
Artlantis içerisindeki bu yeni seçenek, kullanıcıların, doğal ışığın erişmediği küçük alanlarda sanal gölgeler oluşturmasını sağlar. Hem iç hem de dış sahnelere derinlik hissini kuvvetlendirir.White Model
Hesaplamada, white model render işlemi, şeffaf yüzeyler dışındaki tüm yüzeylere beyaz renk atar. Işıklar, sofistike görseller için renklerini muhafaza ederler.

© Francisco Vidigal
Önhazır-ayarlar
En kaliteli sonucu en hızlı şekilde elde etmek için önceden hazırlanmış ayarlar (iç mekan, dış mekan, düşük ışık) ve farklı tanımlamalar (hızlı, orta, kaliteli) arasından seçim yaparak çalışın!Aydınlatma ve Neon aydınlatma

Expojur
Artlantis iki aydınlatma yöntemi sunar: Otomatik Işık Ayarlama ve ISO/Shutter. Otomatik Işık Ayarlama seçeneğini tercih ederseniz, sahnede kullanılan ışık ve neon gücü otomatik olarak gökyüzü ve güneş aydınlanmasına ayarlanırIES Işıklar
Standart olarak, Artlantis 8 IES ön-hazır profili sunar. Artlantis 6 ile üretici firmaların web sitelerinden indirdiğiniz IES profillerini de kullanabilirsiniz. Bu dosyalar, projelerinizde gerçekçi aydınlatmaları canlandırmak için kullanılır. Daha da ileri esneklik için, Artlantis 6 parlaklık, renk, doğrultu ve açılma açısını kolayca düzenleyebilmenizi sağlar.

HDRI
Arka plan ve global illumination için Artlantis artık HDRI dosyaları ile tam uyumludur. Render motoru ayarları içerisindeki "enhanced sky" fonksiyonu görsellerin gerçekçiliğini arttırmaktadır.Neon Shader
Ek olarak neon ışıkları, bu versiyonla birlikte, kalite ve hesaplama hızı açısından tamamen yenilenmiştir.
Çevre Entegrasyonu

Çevre Entegrasyonu
Site insertion özelliğini kullanırken Artlantis 6 daha hassas hesaplamalar için yeni ve basit bir projeksiyon yöntemi sunar. XYZ eksenlerini 2D görünüm ve önizleme penceresinde hizaladıktan sonra, model, arkaplan görüntü üzerine kolayca yerleştirilir. Projelerinizin kalitesini arttırmak için yeni ve devrimsel bir araç önplan görüntüsüne Artlantis içerisinden doğrudan şeffaflık vermenizi sağlar.Entegre Alfa Maske Editörü
Bu devrimsel araç önplan görüntülerine doğrudan Artlantis içerisinden şeffaflık kazandırarak proje kalitenizi arttırır.
Lazer Projeksiyon

Lazer projeksiyon
Önizleme penceresindeki referans düzlemi üzerine tek tıklama ile, lazerin projeksiyonunun konum ve doğrultusunu tanımlarsınız. Modelde 360 derece projekte edilen kırmızı bir çizgi, obje veya dokuları otomatik olarak konumlandırmanızı sağlar.Katalog & Medya
Artlantis Media Store'a erişim artık tek tıklama ile sağlanıyor. Kataloğunuzu kişiselleştirmeniz için, Artlantis 6 2nci seviyede kendi klasörlerinizi oluşturabilmenize olanak tanıyor. Yeni seçim özellikleri en son kullanılan, projede bulunan veya seçime eklenen medya, shader'lar ve objeleri görebilmenizi sağlıyor. "drop-drop" aracı ile, seçimden rastlantısal medyayı projeye tek bir fare tıklaması ile ekleyebilirsiniz.
Akıllı Komutlar
Preview
Preview, blok gösterim veya yüzey gösterimde, OpenGL içerisinde otomatik geçişlerle veya geçişler olmadan, interaktif gezinim sağlar. OpenGL renkli, saklı çizgi, tel çerçeve veya bir kombinasyonu ile ekrana getirilir.Display Filter
Display Filter ile, bir objenin malzemelerini, görünümdeki objeleri, projenin shader'larını kolayca bulabilirsiniz...Search
Daha yüksek verimlilik için, her inceleme alanına arama sahaları eklenmiştir.
KeyServer
KeyServer koruması ile, Artlantis 6 Macintosh üzerinde otomatik ve Windows üzerinde bir servis olarak başlatılabilir.Obje Oluşturma
Bir obje oluşturulurken, doğrultusunu tanımlamak artık daha kolay.Retina
Mac üzerinde, Artlantis 6 daha yüksek gösterim kalitesi için Retina ekranlarla uyumlu hale getirildi.